معرفی کتاب من زنده ام  , اثر خانم معصومه آباد

در ادامه مطلب

کتاب من زنده ام, روایت چهار سال خاطرات اسارت معصومه آباد در عراق بود

همان طور که خانم آباد که در این کتاب گفتند, زمانی که به اسارت گرفته شدن, تنها هفده سال داشتن

 

کتاب من زنده‌ام روایتی دردناک و تلخ  از حقیقت‌های بی‌شمار دوران جنگ بود

 

این کتاب به عنوان " اثر برگزیده‌ی سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس در بخش خاطرات" شناخته شد, اینم یکی از اون دلایلی که به باعث میشه بیشتر به ارزش این کتاب پی ببریم

نامه‌ی تقریظ مقام معظم رهبری رو نسبت به این کتاب بخوانیم:

 «کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبایی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزا

 

آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبایی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.»

(پی.نوشت نویسنده وب:این کتاب رو وقتی دوازده ساله بودم مطالعه کردم.

آموزه‌های عجیبش و دردهای فراموش شده‌ی این کتاب برای روزگار امروز , از ذهن و روح آدم جدا نمیشه.)