توی این مرحله, بایستی به اثراتی که حجاب در باطن فرد میذاره هم در حد کوتاهی توجه داشته باشیم

اون چیزی که حجاب در درون یک فرد به وجود میاره، کاملا متفاوته و این مسئله بیشتر از هر کس دیگه ای, برای خودِ اون شخص قابل درکه!

اگه شخص عفیف، با یک اراده ی قوی ,تصمیم به رعایت این امر که پوشیدگی هست، بگیره ......

رفته رفته خداوند مقتدر به واسطه ی حجاب ظاهری این فرد، حجاب ها و پرده های میان خود و مخلوقش رو هم محو میکنه

یعنی این زن در باطن هم بیشتر حضور خدا رو حس میکنه!

 

پوشیدگی و نجابت باعث میشه این فرد برای رضایت خداوند , کارهای خودش رو پیش ببره, نه برای مقبولیت و تایید دیگران!

به صورت کلی ،این فرد همیشه خدا رو در زندگیش ناظر میدونه و اخلاقش رو هم اصلاح میکنه...قطعا پوشیدگی ظاهر , نسبت به حالات درونی و باطنی بی تاثیر نیست!

کسی که واقعا معتقد به اطاعت از خداوند یگانه است، سعی میکنه خلق و خوی رضوانی به خودش بگیره

 

یک زن عفیف کسی هست که لحن صحبتش محکمه.. اخلاقش با محارم و زنان جامعه به درستیِ تمام و کماله.. و در حضور باقی مردم نمیذاره کسی از عطر وجودش استشمام کنه زیرا

به زیبایی عشق (عشق به خدا) پی برده و نیاری نداره به مردم بگه:آهای مردم منو ببینید که چقدر افسار گسیخته و زیبام!!

این زن تبدیل میشه به جلوه ای از خدا!  تبدیل میشه به زنی که تو جامعه حرفی واسه گفتن داره!

زنی که با پوشش خودش, به دیگران گوشزد میکنه:

من اینجا نیستم تا مثل یک کالا به من نگاه کنی, من ارزشمندم و از قدرت درک و عقل برخوردارم..درست مثل تو!  من ضعیف و شکننده نیستم که بتونی به خودت اجازه بدی از احساساتم استفاده کنی تا فریبم بدی! احساسات من بهترین ابتکاره که خداوند اون رو در اختیار من گذاشته تا به عنوان جانشین در زمین در راستای پیشرفت جوامع انسانی و طبیعت و خودم استفاده کنم! و هیچ کس نباید به خودش اجازه بده از این حقوق مشخص شده, پاشو جلوتر بذاره!

 

باید به خودمون یادآوری کنیم هدف از خلقت ما این هست که به خدا نزدیک و نزدیک تر شیم

خدا راه هایی که میتونیم بهش نزدیک شیم رو نام برده

پس بهتره از این میان برها استفاده کنیم

 

 

متن و تصویر این پست از:

محدثه اسکندری